otrdiena, 2011. gada 31. maijs

Tiek uzsākta jaunā „Volvo FM MethaneDiesel” tirdzniecība

„Volvo Trucks” paplašina alternatīvo degvielu programmu, izlaižot tirgū jauno „Volvo FM MethaneDiesel”. Līdz ar to „Volvo” kļūst par pirmo kravas automašīnu ražotāju Eiropā, kas piedāvā ar gāzi darbināmas reģionālo pārvadājumu kravas automašīnas, kas atbilst arī tālsatiksmes pārvadājumiem nepieciešamajām prasībām. Ražošana tiks uzsākta augustā.
„Mūsu jaunā ar metānu-dīzeļdegvielu darbināmā kravas automašīna rada jaunus darbības nosacījumus ar gāzi darbināmo transportlīdzekļu segmentā. Izmantojot sašķidrinātu metāna gāzi efektīvā dīzeļdzinējā, mēs radām iespēju izmantot gāzi kā degvielu ne tikai reģionālajos maršrutos, bet arī lielākas tonnāžas un tālākiem pārvadājumiem. Mēs esam pirmais kravas automašīnu ražotājs Eiropā, kas sniedz šādu iespēju,” saka Klāss Nilsons (Claes Nilsson), „Volvo Trucks” Eiropas nodaļas prezidents.

Šā gada augustā tiks uzsākta „Volvo FM MethaneDiesel” sērijveida ražošana, un šis modelis jau ir pasūtāms šodien, tiesa, to skaits ir ierobežots. Vispirms jaunais modelis būs pieejams Nīderlandē, Lielbritānijā un Zviedrijā, kur ir vislabāk attīstīta infrastruktūra sašķidrinātās metāna gāzes uzpildīšanai. Pašlaik tiek plānots 2011. gada laikā izgatavot apmēram 100 ar metānu-dīzeļdegvielu darbināmas kravas automašīnas.

Labāka efektivitāte un zemāks izmešu daudzums
Jaunajam „Volvo FM MethaneDiesel” ir 13 litru dzinējs, kas attīsta 460 zirgspēku jaudu un 2300 Nm griezes momentu. Degvielas sastāvā ir līdz pat 75% sašķidrinātas metāna gāzes un atlikums ir dīzeļdegviela, bet šī proporcija var citāda, ņemot vērā transportlīdzekļa izmantojumu. Tā kā metāna gāze bieži ir daudz lētāka nekā dīzeļdegvielu, šādi ir iespējams būtiski ietaupīt.

Salīdzinot ar tradicionālajiem iekšdedzes dzinējiem, kur degvielu aizdedzina aizdedzes sveces, metāna-dīzeļdegvielas variants piedāvā pa 30–40% augstāku efektivitāti, tas arī nozīmē degvielas patēriņa samazinājumu par līdz pat 25%. Kravas automašīnai, darbojoties ar biogāzi, tas samazina oglekļa dioksīda izmešus par līdz pat 70%, salīdzinot ar parasto dīzeļdzinēju.

Pamatā ir dīzeļa tehnoloģija
Tehniski „Volvo FM MethaneDiesel” pamatā ir parasts dīzeļdzinējs, kas aprīkots ar gāzes inžektoriem, īpašu termosa veida degvielas tvertni, kas saglabā degvielu pie -140ºC šķidrā stāvoklī, un īpaši veidotu katalītisko neitralizatoru. Tā kā sašķidrinātā gāze ir saspiesta, degvielas tvertnē ir iespējams uzglabāt vairāk degvielas. Tas rada iespēju ar metānu-dīzeļdegvielu darbināmām kravas automašīnām nobraukt lielāku attālumu nekā tām, kas aprīkotas ar dzinējiem ar aizdedzes sveču tehnoloģiju. Tvertnē ir pietiekami degvielas, lai kravas automašīna ar kopējo masu līdz 40 tonnām normālā režīmā nobrauktu līdz 500 kilometriem.
"Volvo Trucks" praktiskie izmēģinājumi liecina, ka metāna-dīzeļdegvielas tehnoloģija ir tikpat uzticama kā parastie dīzeļdzinēji. Braukšanas īpašības ir apmēram līdzvērtīgi. Ja gāze beidzas, sistēma automātiski pārslēdzas uz dīzeļdegvielu. Autovadītājs par to informēts ar gaismas signālu mērinstrumentu panelī.

„Ja attīstība notiks saskaņā ar mūsu plāniem, mēs ceram pēc dažiem gadiem Eiropā katru gadu pārdot apmēram 400 ar metānu-dīzeļdegvielu darbināmas kravas automašīnas. Cerams, ka līdz tam laikam šis modelis tiks piedāvāts sešās vai astoņās Eiropas valstīs. Pārdošanas apjomi būs lielā mērā atkarīgi no kravas automašīnām paredzētu sašķidrinātās gāzes uzpildes staciju tīkla paplašināšanās Eiropā,” piebilst Klāss Nilsons.